måndag 5 augusti 2013

Målpunkt D ....

Jag tog en bild igårkväll, av hela knäet. Det ser groteskt ut.

Hela sommaren har jag varit i det närmaste smärtfri när det har gällt mitt protesknä.
Ja, frånsett i juni när jag blev låghalt och då besökte vårdcentralen, fick remiss till ortopeden och åkte hem ..., (läkaren kände inte ens på mitt ben .., det gjorde pv och sa .., så varmt det är, mycket varmare än det andra! och så tog jag en omgång med Ibumetin och sen var det bra) ..., och några gånger till när knäet låst sig när jag promenerat med harry.

Men i  s t o r t  sett så har det fungerat.
Jag har till och med kunnat gå nerför trappan i ett svep, så där som en alldeles vanlig människa.

Med posten kom så småningom ett brev, där det meddelades att jag hade fått tid till ortopeden - idag mitt på dagen -.

Då jag nu varit så otroligt bra i knäet, funderade jag på att tacka nej .., så kändes det.

Ja, jag vet .., det var dumt tänkt.

Igår .., en halvtimme innan jag skulle moppa till jobbet, låste sig knäet nånting alldeles förfärligt - det värsta jag någonsin varit med om -, och det kändes som om jag fick 220 Volt rakt in i benet! I tio sekunder varade det kanske .., jag skrek så pv hoppade rakt upp och stackars harry höll väl på att pinka på sig.

Efteråt blev benet som avdomnat .., och värkte resten av dagen.

Ja, det var nog Vår Herre eller Fru som tyckte att näää, här ska inte avbokas, se till att komma till ortopedläkaren nu!

Så det ska jag göra.

Jag ska moppa till stan - första gången någonsin - då bilen är på verkstad.

Och sen ska jag ta sikte på Målpunkt D.

Det blir spännande.


2 kommentarer:

Monet sa...

Tur med gudomliga ingripanden! För personer från norrland som vill att ambulansen ska vända hem igen eller avboka sedan länge inväntade ortopedtider;-)

Lycka till idag och hoppas du får en bra förklaring till vad det är som händer.

Elisabet. sa...

MOnet: ,-)

Ja, den här gången hade du rätt ,-)