torsdag 8 augusti 2013

Det bästa för Monet ..., just nu i Sverige.

Så fina ni är Monet! hälsar Elisabet.

Trots den urusla kvaliteten på bilden får den ändå representera det bästa i veckan. På lunch hos min sverigesemestrande dotter läser jag Pippi för två av barnbarnen. Och tänk så det kan bli. Den lille gossen, han är en liten fransman och talar bara franska. Fast han förstår allt man säger eftersom hans svenska mamma talar svenska med honom. Men se svarar det gör han bara på franska!

Den lilla snart tvååriga flickan har det lika förspänt med tvåspråkigheten eftersom hennes mamma är från England. Så även om hon bor i Sverige får hon sin dagliga dos engelska. 

"Wow" är favoritordet just nu.

Bilden är en bild från min kamera som jag inte kan använda här i Sverige för att skicka bilder med. Och ajfånen har franskt abonnemang som inte vill sig i Sverige så man får improvisera!


Hälsningar Monet.

1 kommentar:

Turtlan sa...

Smart lösning tycker jag. Den ska jag testa vid behov.