måndag 14 oktober 2013

Dagens fönster och i Jönköping blev det fika ...


Först hämtning av häst i Tvååker och därefter raka spåret norröver.  Eller mot nordöst.
Vi passerade Borås och jag tänkte på en madame som tycker om rostiga saker ..., och chauffören körde lugnt och försiktigt och hästen stod fint i släpet.
Allt gick bra.

I Södertälje pratade vi om Göran Rosenbergs bok som jag tyckte så mycket om och AP sa att den skulle hon läsa.

Sen färja över till Ekerö och en hästmatte som nästan gick sönder av glädje över att vara hemma med damen i släpen och hästmattens storasyster och jag själv blev hämtade av mågen och så iväg längs nybyggda vägar (byggs det ALLTID i Stockholm??!!) och jag hade aldrig hittat själv; vägar dras hit och dit och det som förra gången var knepigt, visar sig nu vara om möjligt än knepigare (kring Kista och det stora bankhuset).



Och så framme.

Det blev god middag .., massage av Emmas rygg och hennes krånglande lår (som inte tillät deltagande i matcherna på Irland) och så godnatt-godnatt och nu har det varit morgon - och är morgon - och jag har druckit kaffe och suttit på Emils säng och sett när han spelar ett tv-spel där han mest är bandit och kör som en galning och jag säger ..."men det är ju inte klokt, det här kan säkert påverka mer osäkra ungdomar eller dom som är höga på nåt .., ja, att göra just så här ..." och Emil ler lite mjukt och tänker nog att mormor är som hon är .., kanske tänker han som Anders när han var liten och jag sa att "man ska inte sikta på människor!" och han log ännu mera och sa ...., "men mamma, det är ju bara på låtsas, det är en vattenpistol!"

Ungefär så.

Ikväll ansluter pv och harry.
Imorgonkväll blir det fotboll på Friends Arena.

Och detta får också bli Dagens Fönster.
Jag har nämligen fått låna familjens Mac dator och den känns så knepig, så jag har fullt sjå att fixa till ett inlägg.





6 kommentarer:

annannan sa...

Tänk att en häst kan stå lugnt och fint i ett släp i många timmar. Det krävs ganska mycket av dem, de måste ju balansera när bilen rör sig.

Jag tror att hon nog var tröttast av er alla när ni kom fram!

Hoppas att det nu går som de vill för de två damerna, hon på fyra ben och hon som ska rida henne!

Elisabet. sa...

annannan: jag är så imponerad över att dom fixar det! Och bara en enda gång hördes ett aningen irriterat stamp ,-)

Rexxie sa...

Jag undviker Rissne numera efter att försökt åka till Kista och helt plötsligt var på väg hem till Västerås igen.... Det blir säkert bra när de blir klara någon gång i framtiden!

:-)

Anonym sa...

Å så mysigt med extra dagar så där mitt i vardagen!!! Låter härligt!! Kram fr Åsa

Eva i Tyresö sa...

Jag tänker som du om speleländet. Klart det påverkar sinnet.
Har hästen varit på sommarbete i Halland? Jag förstår inte riktigt hur det hänger ihop med hästarna.
Kan hästen orka stå hela vägen från Halland till Väsby?

Elisabet. sa...

Rexxie: t.om mågen som ju är van vid allt här, hade aningen besvär med att hitta rätt ,-)

Åsa: ja, underbart är det!

Eva i Tyresö: det tror jag med att det gör. Hästen har varit hos en kvinna som, enligt AP, är mycket duktigare när det gäller unghästar. Nån slags uppfostringsanstalt ,-) Och åååå, så nöjd AP är!