fredag 18 oktober 2013

Igenkänning .... 

Man kan undra vad det är som gör att man känner igen sig?

När jag - av en händelse - tittar in på en hemsida på Facebook, en där malåbor lägger ut allt möjligt till försäljning, då vet jag precis.

Där finns en slags stillsam humor och självdistans, som går rakt in i mitt hjärta.

Den här annonsen t.ex .., tänk er en bild på skor med hög klack.
Så här lyder texten:

Livsfarliga skor säljes
Storlek 38

I ett stressigt ögonblick i juni inhandlade jag dessa styltor bara för att lyckas ta mej ut ur en skoaffär.
Hade på nåt sätt förträngt att jag skulle klara av att gå i dem.
De är använda några timmar under en kväll...
Jag diggar mera foppa dojja stilen!

Säljes för 500 (nypris 999kr) eller bud till någon som har bättre balans än mig!
Eller han som säljer ett "motionspaket" - skateutrustning - för att "Beach 2013 gick åt helvete".
U n d e r b a r t!
 
 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Det är lätt hänt att göra såna livsfarliga inköp!

Elisabet. sa...

Fru Hansson: visst är det! Högklackade skor har jag aldrig i mitt liv haft - skulle lätt slå mig fördärvad -!

Anonym sa...

Vem vet Elisabet, du kanske skulle klara det galant!

Elisabet. sa...

Fru Hansson: nej, det kan jag lova dig att jag INTE skulle ,-)
Oj, har du ny profilbild? Nu måste jag böja mig fram och se om jag skönja vad det är.