fredag 8 november 2013

Dags igen för det bästa ....


Hur har ni det, govänner?
Ni har nu fram till nästa onsdag (Gösta: jag hoppas att du ställer upp som NP!) på er att fundera på det där som gjorde hjärtat extra-varmt .., det där lilla som gladde eller förgyllde en annars kanske tråkig dag?
Det där leendet som någon bjöd på?
Mailet som kom och överraskade.

Det här är veckans vinster.
Det är två halsband som kommer från Maggan i Huddinge! 
(Jag skrev först från Anne i Mantorp .. ja, Alzheimer kan debutera tidigare än man tror !)
Nu brukar jag aldrig bära smycken, frånsett mina vita pärlörhängen, men åååå, så jag tyckte om dom här halsbanden och jag kan säga att den här gången finns även min lott med i byttan!
Tack Margareta!


Här är ytterligare en vinst: en bedårande kalender tillägnad varenda man.
Idéspruta till denna (kalendern) var vännen Kerstin Hedgren i Skåne. Hon finns minsann också med i kalendern, i november.
Det ni!


Hela behållningen av kalenderförsäljningen går oavkortat till Cancerfonden, framför allt när det gäller forskningen kring prostatacancer.

Vore inte detta nånting för dig, Gunnar?
Tänk dig själv .., tolv vackra damer att vila ögonen på!

Så här ser t.ex. juli månad ut ...

Den kalendern är sponsrad av en anoraksklädd madame i landet Halland och den som inte vinner, kan nog ta kontakt med Kerstin för inköp av kalendern. Den kostar 100 kronor och hela summan går alltså till ett oerhört viktigt ändamål.

Blir någon som inte bor i Skåne intresserad och vill köpa en kalender, så tillkommer porto på 24 kronor.  Kerstin bad mig hälsa att i september månad har veckonumren blivit felaktiga, men det fixar man ju lätt själv.

Såja.
Varmt välkomna nu med era bidrag!
(Mejla bara till bisse151@gmail.com ..., ja, ni vet.)

3 kommentarer:

UllaMona sa...

Den kalendern vill jag köpa, till vem vänder jag mig

Elisabet. sa...

UllaMona: mejla mig .. bisse151@gmail.com

gunnar i vaplan sa...

Hmm... nu gäller det verkligen att fundera ut vad som har varit det bästa under veckan ;-) ;-)