måndag 4 november 2013

I kundkorgen ...






12 kommentarer:

Rexxie sa...

Skall vi gissa åldrar:

Lapp 1: ett barn
Lapp 2: en äldre person
Lapp 3: runt 30-40 som skall laga asiatiskt...

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, 1:an är ju lätt, det är ett barn.
Lapp 2, det vet jag vem det är. Det är en kvinna i 65-70årsåldern, liten, tunn .., köper cigaretter på slutet. Väldigt försiktig av sig.

Lapp 3: det tror jag är en kvinna i 35-40-årsåldern med bra jobb, bra ekonomi, rationell, har ofta bråttom .., duktigare i matte än i svenska.
Vänster tumme upp.

Elisabet. sa...

Ps. Dessutom tror jag att den som skrivit lapp 3 är väldigt bestämd av sig. Ds.

Rexxie sa...

Nummer 3 kan i alla fall inte stava till aubergine (/obεr'ʒin/) ... :-)

Turtlan sa...

Jag gissar att det helt enkelt är en egen förkortning på aubergine.
Jag skriver tex alltid Cr Fr på min lista när jag ska köpa creme fraiche.

Effektiva kvinnor ;-))

Anonym sa...

Blir mest konfunderad över lapp 2. Kan man köpa en kåldolme? Har aldrig ens sett färdiga att köpa, men det fanns på 60-talet,på burk, och kallades Kalasknyten. :-)

Rexxie sa...

Kåldolmar brukar finnas frysta; däremot kanske inte en och en.

gunnar i vaplan sa...

Första lappens tecknade blomma ser väldigt driven ut för att vara gjord av ett litet barn.

Elisabet. sa...

Turtlan: nej, jag tror att det är felstavning ....,-)

gunnar: inte alls .., säg att det är en tio, elvaåring som skrivit lappen, nog fixar han eller hon det!

Monet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet. sa...

Monet: att stava fel har inget med begåvning eller bra jobb att göra.
En av de absolut klokaste människor jag vet, en man i åttioårsåldern, framgångsrik chef i stort företaq, gift med en f.d. lärare, stavar som en kratta.
Hans fru sa, när jag en gångt sa hur mycket jag genom årens lopp beundrat hennes man, att om dom hade träffats i nutid och kanske på en mötesplats-sida, så hade hon säkert aldrig givit honom en chans; då han ofta stavade helt bedrövligt.
Jag fick mig verkligen en tankeställare.

En annan god vän, otroligt duktig skribent, är också urdålig på att stava. Jag tänkte sen .., att det har inte med begåvning att göra.

Mian sa...

Ni är för roliga :-)
Tänk om det är en välutbildad direktör som ritat blomman....