måndag 13 januari 2014

10. Kolla, här är en bok som jag tycker är snygg!


Inte snygg, men lockande.
Vacker, mer än snygg.
Bara utsidan gör mig glad och nyfiken.


Jag köpte den i mitten av 70-talet, i den lilla bokhandeln i Tibble, utanför Kungsängen.
För småtöserna läste jag outtröttligt om Sabine och hennes hund Dick .., och om Gisèle, Olivier, Jean-Pierre och målarinnan - det är väl hon som är författare och illustratör -?

Så småningom försvann boken, men tack vare rara och generösa Eva i Tyresö, finns den nu åter i huset - till stoooor glädje -.

(Och ja, det blev morgondag idag).


4 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Bilderna är fantastiska och fantasirika. Man ser nya saker hela tiden! Såna bilder gillar jag. Lite som i Pettsson-böckerna.

Eva i Tyresö sa...

Ja det är kul att du också njuter av den.

Unknown sa...

Jennie har fått en sådana bok av dej , den är kvar här hos mej.

Elisabet. sa...

Rita Ett: jag bara älskar den och just av den anledningen som du skriver om! Mängder med små detaljer!

Eva i Tyresö: om jag gör!

Kaija Åkerlund: ååå, välkommen in i bloggvärmen kära Kaija! Och roligt att den är kvar. Spara den till barnbarnen ,-)