fredag 17 januari 2014

Och Dinah vittnar ....

Hundarnas bädd, tror jag ...?

Jo, jo. Snyggt och prydligt. Välbäddat. Dammfritt.
Hos mig är det en annan ordning.
Här bäddar och huserar ett gäng hundar och i sängen jag och ett gäng katter.
Kläderna förvaras i stil med Gunnar, men utan hopviket.

Har hamnat mitt i ett i-landsproblem idag.
Åkte buss för att köpa kattmat till Asterix som bara äter viss sort.
Nu var den på extrapris en bit bort. Allt gick bra tills jag skulle hem. Trafikolycka. Inga bussar. Nästan en timmes väntan i tiogradig kyla. Snacka om frostnupna kinder - för att inte tala om näsan..........
Till slut hade en slug busschaufför brutit sig ut och kört en kringelkrokväg för att plocka upp oss som stod och frös.
Serviceinriktad är bara förnamnet, men ack så efterlängtad.

Kram!

Inga kommentarer: