söndag 26 januari 2014

Nr 25. Kolla, här är en bild från mitt kök! 


Köket är det rum som jag trivs allra minst i det gula huset.

Det är svårmöblerat, här finns inte mindre än fyra dörrar och finge jag välja, skulle jag byta ut såväl spis, fläkt .., som tapeter och stolar.
Fönstret också.
Och kaklet på väggen.
Det är vitt och ser ut som badrumskakel.
Till vänster om fönstret syns en termometer i brunt; den visade förut både inne, - och utomhustemperatur.
Ja, det vill säga, tills jag klippte av sladden som hängde utanför fönstret, i tron att det var en tunn kaprifolkvist.
Då blev det lite dålig stämning här hemma.


Men kylskåpsdörren tycker jag om.
Kylskåpet är fint; det fick vi överta från Eva i Tyresö och hennes Långe Make, när det renoverades i deras sommarhus.

På dörren sitter ett presentkort till en frökatalog .., där är en kallelse till "Operation" på Folktandvården .., ett recept på bröd från Anne-Marie på jobbet .., där är Emma som sitter på trottoaren i Chania, på Kreta, hon var nio år och det var vår första utlandsresa tillsammans (det har blivit tre: Kreta, Kefalonia och London) och den kvällen var det sardinfestival på stranden.

Och så är där en bild som jag rivit ut från en tidning och klistrat på ett stort ark .., med massor av grönska och blommande tulpaner!

Magneterna är mina favoriter.
Helst den uppe till vänster, den älskar jag.
Den nere till höger inhandlades i London och den avlånga är en magnet som ..., å, nu vet jag, den kan få vara med i lotteriet!! och visar stranden i Haverdal. Det var nog detta den var tänkt till.



10 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

vår dotter älskar fönster i köket som gör att man kan titta ut medan man diskar!!!Eller vad man nu gör?
Jag gillar ert kök. mitt inne i verksamheten-ingen avkrok
alls. Och får man middag hos er så sitter man ju alldeles utanför fönstret och väntar. Jag minns när vi fick stekt fisk. Himmelskt hade PV gjort den måltiden.
Hu vad jag längtar.

Eva i Tyresö sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Eva i Tyresö sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Eva i Tyresö sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lena sa...

Avdelningen värdelöst vetande: Den magneten, med stranden, har vi på kylskåpet i Särdal. Jag har helt säkert köpt den på Ankaret.

Anonym sa...

Man ser ju inte så stor del av ditt kök, men det ser fullt funktionsdugligt ut. Har också helvitt kakel som det går att hotta upp med diverse prylar från inredningsbutiker. På min favorit-magnet står det "Reclaim the White House". Oklart varför. :-)

Bert Bodin sa...

Ett sånt fönster skulle jag vilja ha i mitt kök.

Och kaklet är det väl inget fel på. Vi har samma sort i köket och badrummet och jag har då aldrig gått fel.

Elisabet. sa...

Lena: ja, vi säljer dem där ,-)

norbergianblue: nej, det fungerar, men är inte ombonat .., nej, köket är inte min favorit i huset ,-)

Bert Bodin: ja, jag tycker om att stå där och titta ut .., göra morgonkaffe och se fåglarna strutta omkring på gräsmattan eller i snön ...

Rexxie sa...

Kakel skall vara vitt...

:-)

Elisabet. sa...

Rexxie: men det finns olika sorts vitt kakel ,-)