måndag 27 januari 2014

Nr 26. Den bästa frukosten är ju som vi alla vet ...


Å, det finns många bästa frukostar.
Här är en .., från Samos i Grekland, tillsammans med pv.
Jag har köpt yoghurt och flytande honung och pv har lagt fram sin hjärtmedicin och fixat te till sig.


Samma ö, men några år tidigare och då med Emil som ressällskap.
Nästan likadan frukost också .., och jag tänker att mycket handlar förstås om sällskapet.

Kassörskan - min kollega - heter Anna.

Eller Kefalonia med Emma .., då vi först går och handlar lite färskt bröd och yoghurt och sedan gör vår egen frukost och sitter ute i morgonsolen och funderar över hur dagen ska bli?


Eller när våren eller sommaren är här och jag tar kaffekoppen med mig och har gjort en macka av Östras Frukostgrova med herrgårdsost på och så sitter jag där på stentrappan och tittar ut över den lilla plätt av världen som inte är min, men där jag lever mina dagar.

Eller barndomens frukostar: sommartid filbryta med rökt fläsk i skivor .., och vintertid gröt med lingonsylt och mjölk.

Ja, ungefär så har jag det med mina frukostar.

1 kommentar:

Turtlan sa...

Sitta på en trappa med en kopp kaffe är också min favorit.

För min del finns favorittrappan på sommarstugan. Sätter mig hellre där än på soffan bredvid.

Bästa frukosten?

M och jag i båten när sommaren går mot höst. En sån frukost får högst poäng!