fredag 2 maj 2014

Andra maj i landet Halland ...


Vaknar fem .., somnar om .., vaknar sex - då tar pv harry på cykelrunda till hamnen och tillbaka -, sen kommer han upp och lägger sig för att vila igen .., vi ligger och pratar till vid sju ..., lyssnar till P1 och den sympatiske programledaren som ställer bra frågor (det handlar om Ukraina) och sen .., händer det som väl aldrig har hänt mig på tjugo år .., jag somnar om!

Plötsligt ringer telefonen!
Det är Äldsta Dottern och jag tänker att nä, jag orkar inte svara så här tidigt, men det visar sig att klockan är halv tio och intill mig sover pv så gott och jag får titta två gånger på klockradions display och på mobilen, jodå.

"Men mamma! Ni brukar ju vara klockrena att ringa till hur tidigt som helst, menar du att ni låg och sov!?" utbrister hon häpet.

Jo, så var det.

Och jag har drömt de mest otroliga drömmar (utan piller) och har svårt att ta mig in i Verkligheten igen.

Nåväl.

Sen tar vi bilen och kör till Ullarp och handlar ägg.
Utanför lagården står den  här hönsburen med dvärghöns ..., två små tuppar och deras damer.
Det ser lite torftigt ut och jag har lust att fylla på med maskrosor, men dom har väl bara inte fått frukost ännu?

På väg från bondgården .., genom en öppen bilruta  hörs smålammen brääääka.

Och så hemöver.
Det är isande kyligt om bara fötter .., termometern i bilen visar på 9 grader ..., men i solskenet hemma på altanen är det hur som haver varmare än i köket och nu ska jag slå mig där ute och bara njuta en stund.

Senare ikväll blir det dragning, bara så ni vet.







Inga kommentarer: