onsdag 7 maj 2014

Valmöjligheter ...


Är man sjukskriven och det ösregnar ute, kan man lika gärna titta på EU-debatt i riksdagen.
Ganska intressant är det, men måhända är jag mera intresserad av annat än själva det politiska?

Till exempel upphör jag aldrig att fascineras av mannen till vänster på bilden; för nästan hela tiden sittter han och knappar på sin mobil. Kanske spelar han quizz eller wordfeud? Mobilmannen satt intill Mikael Damberg (s) - och det ska jag säga, att jag vet som ser så arroganta ut och som i mina ögon borde vara en given högerman (ja, absolut!, här kommer fördomarna som grodor ur munnen!), som denne Damberg, men han kanske är hur sympatisk som helst?

Stationsvakt, han upptäcker (bilden har han lagt ut på Facebook) att Göran Hägglund (kd) har börjat kamma över en begynnande flint.

Tänk, om våra politiker anade att detta är vad som blev det bestående minnet av den viktiga debatten!

Och jag är väldigt tacksam att mitt yrke inte är att analysera politiska diskussioner, för jag håller nästan alltid med föregående talare, ja, så illa är det .., jag är ett riktigt mähä mellan varven.


Ni som följt med här på sidan ett par år, vet att herr pensionatsvärden har en förmåga att om och om och om igen tappa sina nycklar.

Idag ringde Elsa och Alices matte .., jodå, en nyckelknippa hade hittats under hundrastningspromenaden och efter kontakt med en vänlig polis i Falkenberg, så kunde ägaren spåras.
(Innan dess hade inplastade upphittat-skyltar satts upp på olika anslagstavlor).

Vem det var ...?
Ja, ni kan ju gissa tre gånger.

Och jag säger bara en sak: så underbart med snälla och omtänksamma människor!
Tack Christina och Lasse!


2 kommentarer:

Rexxie sa...

Nämen, hur kan jag ha missat det (alltså att PV tappar bort nycklar)? Hade inte en aning!

Dinah sa...

Det är väl inte för inte du tycker om folkpartiet.