tisdag 30 september 2014

Mera vinster ...

Det händer ibland att jag tänker att nä, nu är det slut med det här lotteriet, just för att
jag inte vill tvinga er att vara med, men så kommer med posten några vinster och då är
det minsann inte så lätt att säga nä, nu får det vara nock!

Titta här bara!



Från min kusin Barbro, ni vet, norra Europas mest energiska människa, hon som odlar, komposterar, väver och väver och väver och hinner med precis allting .., kom igår med posten två stycken handvävda disktrasor. En fick jag själv - den ska jag rama in -, den andra skulle lottas ut och titta, så finurligt .., där finns en liten bild av väverskan och så hennes bloggadress!

Tack du underbara Barbro!


Och friherrinnan har varit på besök i Dalarna och kom med lotterivinster även hon!!
Här är en av dem .., en helt bedårande liten skara med domherrar, perfekt att sätta i fönstret nu när vintern kommer! Eller julen. Eller när som helst.

Det här blir alltså kommande vinster i lotteriet!

Tack snälla rara Barbro och Lena!

5 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Vilka fina vinster!
Hurra för kusin Barbro!

Ruta Ett sa...

OCH hurra för Lena!

Ruta Ett sa...

OCH tro inte för ett ögonblick att jag känner mig tvingad att vara med - Det är ju superroligt varje vecka. Hur skulle jag annars få koncentrera mig på det som är roligt istället för tvärtom, vilket konstigt nog är mycket lättare!

Bert Bodin sa...

Bästa disktrasan kan jag säga. Den enda sort som används i det här hushållet oavsett adress.

Slängs i tvätten och blir som ny gång efter gång efter gång. Miljövänligt och resurssnålt.

Fast jag vet ju inte om det är Babsan som gjort våra exemplar förstås.

mellansystern sa...

Hej Det är inte jag som vävt Berts disktrasa då det är min första väv med disktrasor,som jag skickat runt till släkt och vänner både här hemma och utomlands. Men visst skulle det vara trevligt att byta yrke och bli disktrasevävare, för det är ju så roligt att väva.