tisdag 7 oktober 2014

Min egen glädje ...

Nästan som nobelfest. Vilket ljuvligt papper!


Å, sicken lycka, att upptäcka att man är ledig den tionde december, då, när det vankas Nobelfest!
Helt ärligt fullkomligt älskar jag att sitta i soffan och titta på spektaklet, från början till slut.
Halleluja!

Ännu mera glädje: att bläddra i sin kalender och då inse att man - enligt schemat - är fri såväl julafton, juldagen som annandagen! Klang och jubel!

Sist av allt: tacksamheten över en omtänksam Bodil på jobbet igår!
Jag hade strulat till det med ett kvitto - eller egentligen blev det tre i ett, men samme kund  - och i mitt försök att skriftligen förklara det hela för Bodil som ska bokföra eländet, tyckte jag att det bara blev krångligare och jag tänkte .., men ååå, hon kommer ju att tro att jag mist förståndet!

Det trodde hon  i n t e.
Hon var bara helt underbart vänlig.

Inga kommentarer: