lördag 14 februari 2015

Dagens fönster ....


... fanns och finns kanske ännu på förlossningsavdelningen på Skellefteå lasarett.
Fönstret speglar sig i väggen.

Bilden togs den andra juli 1986 vid sjutiden på morgonen.
Egentligen letade jag efter en annan bild, men snavade över den här och upptäckte då fönstret.

På sin mammas bröst vilar den då lille gossen som vägde nästan fem kilo och hade begåvats med lika lång underläpp som sin mamma.

Nu är han längst och störst i familjen och blir mitt ressällskap till landet Ghana i juni.


Det var den här jag letade efter!
Nelly som spanar på ekorren där utanför.
Paralyserad av spänning är hon, den lilla madamen.

2 kommentarer:

bettankax sa...

Glad du snavade över denna bild, som är UNDERBAR! :) Detta lilla pyre som nu är en fin ung man. LYCKA!
Hjärtekram till dig

Elisabet. sa...

bettankax: kunde jag göra ett hjärta här med bokstäver, så skulle jag ha gjort ett ..,-)