fredag 13 februari 2015

I hamnen  ...


Hösten och vinterns stormar har verkligen tagit hårt på lilla hamnen här i Stensjö.
En och annan mindre båt har tippat omkull ..., det ligger bråte här och där och marken är knölig.

Och nära vattnet ligger tång som blåst iland .., och där är plast och rep och fiskegarn och jag tänker på morgonens nyheter i SVT där det berättades om vilka enorma mängder med plast som slängs i havet!

Eller i haven.

Nu är klockan snart halv ett .., jag ska städa undan lite så där så det blir roligt att komma hem ikväll .., och i en skål ska en scilla, en pärlhyacint och en krokus få samsas.

Jo, det blir nog bra.
Och så På Spåret när jag kommit hem från jobbet.

3 kommentarer:

christel sa...

Tycker det låter som en utmärkt bra plan för kvällen. Rent och fint med lite trevlig underhållning.

Andra året i Hjo sa...

Såg på Veckans brott hur mycket annat bråte som dumpas i havet, eller om det var Mälaren. På spåret blir det här också.
Trevlig helg!

Elisabet. sa...

Christel: har vi tur är det Skavlan också .., alltså pv och jag har tur,-)

Andra året i Hjo: det var skrämmande!! Jag ser ju bara vad som kommer i land här och mängder med små vita plastrundlar som kommer från reningsverken!