lördag 21 mars 2015

Dagens fönster ...


Det är med bävan jag går mot sängkammarfönstret för att ta mig en titt.
Instagrambilder från Vikmanshyttan,  Ekerö och Tumba visar vackra, snöklädda landskap och jag tänker "neeej!", även om vi bara är i mitten av mars.

Jodå, jag vet att bakslag kommer.
Men  ö n s k a  kan man ju.

Nåja, här är grönt och visserligen regnigt och grådaskigt, men likväl: grönt!

Och nu är det slut på ledigheten, dom där tre övermåttan ljuvliga dagarna av frihet.

I eftermiddag kommer Nellys matte och hennes väninna och snälla Lina tar mina sista tre timmar på arbetspasset ..., och i fönstret står en liten kruka med tre kaktusskott - tack du rara Anne i Mantorp -, nu har såväl friherrinnan som jag själv skott från din gulblommande kaktus ..., nu är det bara att hålla tummarna!

Inga kommentarer: