fredag 20 mars 2015

Kanske det sista från Ghana ....


Ikväll är det dags för Malin och Maria att återvända hem.
Kanske kommer det några bilder under dagen, annars lär detta vara det sista för den här gången.
Om elva veckor är det min tur att promenera på dom här gatorna, ja, om allt är som det ska.



Man skulle kunna tro att jag är lesbisk, så många kvinnobilder som jag lägger in.
Men nu är det så att jag tycker nog att kvinnor är bra mycket vackrare än män .., och dom här madamerna .., åååå, så tjusiga jag tycker att dom är!




Och alla dessa färger!


Och rakryggade damer!



Färger, färger, färger!


Mönster! (Jag som  ALDRIG  har mönstrade kläder .., men vänta bara!)


Och läckra färger ....!


En och annan stilig man uppenbarar sig också ....

Den eminenta förhandlerskan Malin Eriksson.

"Man ska alltid pruta , Malin är tuffast av oss och får nästan alltid sin vilja igenom!"
skriver Maria på Facebook. 
Oj, oj, oj. Hur ska det gå för mig?

Nog minns jag tydligt en semester tillsammans med den lurvige i Turkiet och hur han (med småländskt påbrå) höll på i vad jag tyckte var en evighet för att pruta på priset på några tröjor och jag tyckte att det kändes så piiiinsamt och ville bara försvinna och vi blev osams och jag sa att "jag håller på kvinnan som säljer!"

Måhända får jag öva mig i prutandets konst hos Malin, när vi åker upp till Stockholm i vår?

En Oxe och ett Lejon.

Och här två systrar i Ghana.
Den ena av dem har då längtat sig fördärvad efter att få komma hem och tillbringa några dagar i stallet, sitta där med andra hästvänner och fika i det inte alltför eleganta utrymmet ..., och förstås att få gosa och ligga sked med Nelly och promenera i en  s k o g och köpa påsar fyllda med Karamellkungens godis ..., men så visar det sig att flighten igårkväll, den med British Airways som skulle ta henne till Arlanda, den är inställd - resan flyttas fram till idag i stället -.

Då blir det middag tillsammans med Malin och Maria (Micke är redan hemma på kort visit - kombinerat med arbete -, och återvänder nästa vecka) och Maria skriver att ååå, mamma, världens godaste mat är det .., stället heter "Bread and Wine" och du kommer att älska det!

Så idag flyger alltså båda systrarna + Malin till Sverige .., men med olika flygbolag.

Välkomna hem! säger jag och tack snälla för alla bilder som ni så generöst delat med er av!

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Och tack säger jag också!
Det ska bli roligt att få se dig i mönstrade och färgstarka kläder, Elisabet!