torsdag 13 augusti 2015

Dagens fönster ...


Från systerlandet i väster - från Ålesund i Norge - kommer dagens fönster.

Det var Monica i Torsby som var på husbilssemester och då passade på att ta fram håven.

Och en sak är ju säker, i den staden gäller det att ha fungerande bromsar på sin bil.

// Det är ju tur att vi människor är olika och att alla inte tar fram hela adjektivsamlingen så snart dom ser nånting vackert.  Jag har länge drömt om att en gång få besöka den här sanslöst vackra och annorlunda staden och jag kan bara tänka mig hur den skulle beskrivas. Om ni tar er en titt på den drygt tre minuter långa eller korta filmen, så förstår ni säkert ....

Tack snälla Monica för bilden!

Mer om Ålesund hittar du här. 

Och Wikipedia berättar om den hemska branden ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj så sugen jag blev på att besöka Ålesund nu.
Ett sammanträffande att jag och Tony pratade om den staden häromdagen.

Barbro/walkaboutsweden

Turtlan sa...

Där har jag varit och det är envacker och lite annorlunda stad. Sen så körde vi ut på öarna omkring utåt havet. Ännuvackrare och betagande. Sen så har vi Molde och Kristiansund. Oj oj...

Heja Norge som turistmål!

Elisabet. sa...

Barbro: då är vi två! Tittar man på bilder därifrån, blir man ju nästan sjuk av längtan!

Turtlan: ja, om det inte vore så oherrans dyrt!