måndag 19 oktober 2015

Dagens fönster ...


Natten mot idag drömmer jag om ormar.
Sju stycken som ringlar sig på ett trägolv och jag försöker få Nelly att gå därifrån!
Jag ser dem tydligt.

Vaknar kallsvettig .., tror att det är söndag och begriper inte varför pv stiger upp redan klockan fem?
Jaha, det är måndag!
Så fort helgen gick!

Det blir en stillsam morgon.
Kaffe i älsklingskoppen .., tända ljus i köksfönstret och intill - den där lilla inramade fjärilsvingen som jag tycker så mycket om -.

Får ett sms från Bodil på jobbet.
Hon skriver att det är okej med ledigt tisdag vecka 44, då, när Maria och Emma kommer på tredagarsvisit. Heja! Då har jag åtminstone en kväll tillsammans med dem! 
Emma har önskat sig pv:s räkgryta, eller om det var min?
Och massage.
Jodå, här finns en liten flaska med lavendelolja, färdig att användas.
Mormorssyssla.




3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Haha - Nu har du börjat pensionärsträna.
Dagvilla är typiskt.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: hör du du .., det där med att vara dagavill ..., det är inget nytt. Och det är ganska underbart ,-)

Bert Bodin sa...

Nu när vi båda "deltidspensionerar" har det blivit ännu värre. Särskilt när vi båda kan vara flexibla och våra arbetsgivare ibland behöver våra specialkunskaper på andra dagar/tider än de schemalagda. Men "problemet" är till och med lite kul ibland. Precis som du nämner.