lördag 24 oktober 2015

Lördagsfönstret ...


Igår, det var när jag var ute med hundarna, ringde mobilen.
Det var friherrinnan som ville bjuda på 11-kaffe med hemgjord ostkaka?

Nu väntade jag på ett telefonsamtal ("Vi ringer upp dig på nummer ..., klockan 10:45) från Hässleholms sjukhus; ett samtal som i alla fall inte kommit när klockan närmade sig halv tolv och då struntade jag i att vänta och åkte till Steninge, till ostkakan och till friherrinnan.

Efteråt, när vi suttit i vardagsrummet och njutit av allt det goda och pratat om det förfärliga som hänt i Trollhättan och om friherrinnans stundande smålandsresa .., och när jag då var på väg ut till bilen, ja, det var då jag upptäckte hennes lilla, lilla fönster som vetter mot öster.

Det är en del av det fönstret som syns på bilden.

Inga kommentarer: