måndag 19 oktober 2015

Det bästa för ellem i Skellefteå ...

Hej!
 
Nu skriver jag äntligen om det som glatt mig hela hösten, nämligen det fina vädret i haft och fortfarande har. Sol och ovanligt varmt. Inte många dagar med regn på hela hösten och inte särskilt blåsigt heller. Tror faktiskt att vi i Väster-och Norrbottens kustland har haft det bästa vädret. Fantastiskt! 
 
Nåt annat som gläder mig är att vi fått in kaminen i stugan och att den är inspekterad och klar.  Eftersom det luktar så mycket och man inte bör vara inne när man ska elda för första gången, känns det lite fel tid att göra det nu. 
 
Vi ser fram emot våren! Satt ute på altanen en stund  i eftermiddag men solen går så lågt nu att den inte kommer över träden i sydväst. Vi konstaterade att om bara fem månader kan vi sitta ute i snödrivan och njuta av vårsolen! Tiden går faktiskt ganska fort!
 
ellem

1 kommentar:

Bert Bodin sa...

Låter härligt.
Jag känner igen mig. I stugan kan man bara njuta nu i fem månader. Inget gräsklipp. Inget ogräs. Ljusa och fina dagar med snö.