onsdag 11 november 2015

En onsdag ....


Och lilla Nelly vågar på inga villkors vis låta mig lyfta henne över ett sånt här A som man ska klättra över .., nej, hon sätter sig på behörigt (läs: 100 meter) avstånd och vägrar i sten att röra sig.

Sen närmar hon sig lite-lite-lite och när jag ska lyfta henne känner jag hur hennes lilla hjärta pickar alldeles omåttligt och jag tänker på hur rädd jag själv var, då, när det var promenera-över-åtta-hängbroar-högt-ovan-marken-i-Ghana-läge ..., och jag säger att okej, vi tar det en annan dag när pv är med, kanske kan vi fixa på nåt vis så hon lätt kan ta sig igenom detta?

Åååå, så glad hon blir!
Hela vägen hem skuttspringer hon .., stannar till mellan varven och tittar åt vårt håll och så skutt-skutt-vidare!

Och så här såg det på hemvägen.
Ett blått ljus.
Och luften mild och len.

2 kommentarer:

Anonym sa...



Denna lilla höna.som får nästan alla på fall



Friherrinnan

Eva i Tyresö sa...

Vilken kärleksfull familj hon har!!!!