onsdag 11 november 2015

Och det var noga med kattmaten ...


Eva i Tyresö hade ögonen med sig - eller var det kanske Långe Maken - och postade en härlig inköpslista som sannerligen sätter min fantasi i sken!

Jag tror att detta handlar om ett par födda på 40-talet, dom har katt och det är väldigt noga vilken sorts mat katten får. Eller kanske har dom flera katter? Och olika smaker; katterna ska inte behöva känna att maten är ensidig.

Kanske har ena parten skrivit listan till den andre .., "inte grape, inte äpple  mango apelsin", ja, här gäller det att vara  t y d l i g.

Någon i familjen är rökare.
Fyra askar röd LM ska inhandlas.

Och så ska Systemet besökas.
En halv Koskenkorva, en dunk vin och lite vatten.
Eller är det måhända en dunk vatten ...?



Här specificeras kattmaten.
Katterna vet vad dom vill ha.

Men titta, här är handstilen annorlunda .., det måste vara en betydligt yngre människa som skrivit detta.
Kanske någon från hemtjänsten?
Kanske handlar allt om en ensamstående man med katter och nu ska hemtjänsten handla och då gäller det att skriva tydligt så där inte blir några missförstånd?
Så kan det vara.



Den här listan fick jag igårkväll av en rar kvinna; kund i affären.
Hon är Stenbock - född den 29:e december - och storasyster.
Och snygg i håret var hon också.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Intressant att se dina exempel. Där köps färdigt och halvfärdigt. Dyrt och förmodligen onyttigt. Nästan inga "råvaror". Jo - salladskål. Men observera - det ska vara litet.

Mycket av det som står på de två listor du visar här har jag ALDRIG köpt. I hela mitt liv. Och då tänker jag inte på hushållspapper och bröd.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, men hen verkar vara snäll med sina katter i alla fall.
Där är det noga med maten ,-)