tisdag 12 januari 2016

Tisdagsfönstret och lite till ...


Ena dagen ett fönster från Gideå.
Nästa ett från norra Tyskland.
Och idag ett från .., Jämtland!

Nej, det är inte Eva på Frösön, det är Lena i Östersund som tagit fram fönsterhåven!


Så här skriver hon:
Hej Elisabet!
Läser att ni är krassliga, sänder många krya på er tankar till både dej och din man!
Vi har haft några dagar här med isande kyla. Trots att termometern hölls sej runt -25 så var jag ute på några korta promenader. Jag tog några snabba bilder med min mobil. Vackra men kalla vyer som kanske gör sej bäst att ses på mobilen. Tror du kommer att tycka att de är oskarpa och med ett trist blåstick. 
 
Fönsterbilden är tagen genom fönstret intill mitt arbetsbord här hemma. Det framgår nog inte hur mycket snö som kommit i natt men ca 30 cm är det. Kanske lite mer för det har fortsatt att snöa hela dagen , dock inte lika intensivt som inatt.
 

Jaja, vädret kan jag ju inte göra så mycket åt men nog längtar jag efter barmark och plusgrader, det är mer praktiskt då.
 
Glada hälsningar från Lena i Östersund
 
// Tack Lena! Jag gör så här, eftersom det är dragning på ringblommesalvan och dom vackra konstkorten nu i veckan, så får du vara med av bara farten. Vi säger att det här var ditt bästa.
Kram på dig!




2 kommentarer:

Anonym sa...


Härliga soliga bilder


Friherrinnan

Anonym sa...

Åh, vad roligt att få vara med i glädjelotteriet! De här korta promenaderna i kylan var ju en slags glädje, glädje över att ta sej samman och gå ut trots att det var så kallt och så en glädje över de vackra vyerna som jag såg.
Lena i Östersund
Till Friherrinnan, tack för din kommentar om mina bilder. Den gjorde mej glad!