onsdag 20 september 2017

Det här med det bästa ....


Jo, men visst kan vi köra Det Bästa, men jag vill inte att det ska bli med film och vinster, då blir det en massa press bara. För min del var det ju det här att ni ville dela med er av det som gjorde er lite extra varma i hjärtat som betydde nånting.

Hur skulle ni vilja ha det?
När ni själva vill - alltså ingen särskild dag -?
En viss dag per vecka?
Berätta, ni som kan tänka er att vara med!
Och gärna bilder till.
Kom med förslag nu!

Det här var i alla fall mitt bästa idag.
Eftermiddagsdoppet tillsammans med friherrinnan.
Det var kallt i vattnet - max femton grader kanske - så det blev inget våldsamt plaskande, men detta att ta några simtag under ytan, ååå, det går inte att beskriva den känslan!
I alla fall inte efteråt.


Nånting annat som verkligen var bra, det var den oerhört snabba leveransen från apoteket.se.
Igår på förmiddan, innan jag gav mig av till jobbet, beställde jag min medicin.
Idag kom den med posten.

Och så har jag klippt ännu mera av gräsmattan.
Nu återstår inte sååå mycket och jag har klippt ner lite i rabatten också, så det börjar ta sig.

Alldeles nyss kom pv hemcyklande. På pakethållaren hade han bundit fast en stor förpackning rockwool och cyklat hem dom tjugotvå kilometrarna. Ja, just det.


9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja detta underbara dopp . Ewa o Bosse hade mött Pv när dem åkte till stan med full packning.

Friherrinnan

Ulrika sa...

Kanske bestämma en viss dag? Lättare att komma ihåg då kanske.

Elisabet. sa...

Friherrinnan: underbart var ordet!

Ulrika: jag är fri varje onsdag ..., och det behöver ju inte vara just den dagens det bästa, utan den-bästa-känslan-rent-allmänt.

Barbro sa...

Funderar på om jag skall vara med den här gången.

Första tanken var: På en söndag när veckan (enl almanackan) har gått.
Nästa tanke: Man kan ju lika gärna räkna en vecka från onsdag till onsdag.
Tredje tanken: Det behöver ju inte vara så exakt, bara nåt som man uppskattat/blivit glad över de senaste dagarna.
Kanske just nu, idag eller igår (innan man har glömt bort det) ;)

Men det underlättar nog om du Elisabet väljer en dag på bloggen, som passar dig.

walkaboutsweden - Barbro

Ulrika sa...

Ja jag tycker vi tar en dag som passar dig, Elisabet.
Och som du skriver, det kan ju vara lite allmänt vad som varit det bästa helt enkelt. Men att man skickar in det den dagen. :-)

Evas blogg sa...

Bestäm en dag du. Bra att ha samma dag, då kommer man lättare ihåg. Så kul att läsa alla veckans bästa och att själv reflektera över det. Om du vill dra igång det igen (utan lotteriet) så är jag självklart med.

Cecilia N sa...

Man kan ju skicka in me'ns man kommer ihåg och så lägger du ut det en dag när det passar dig.

Elisabet. sa...

Cecilia N: precis! Jag kommer att lägga ut eventuella bidrag på söndagarna!

Elisabet. sa...

Barbro, Ulrika och Eva på Frösön: söndagar lägger jag upp bidragen!