tisdag 24 oktober 2017


Dagens fönster och behå-problem ...


Jaha, det blev en ram på bilden här ovanför, det hade jag inte tänkt mig, men det blev ju fint!
Så här ser det ut vid sjutiden på morgonen, om det inte är mulet, alltså.
Ekens löv håller nu på att vara gulröda och snart kommer vi att skymta taket från Eckes lilla stuga.

Till orkidéer har jag ett kluvet förhållande, men när dom - efter månader av nåt slags pinn-liv - plötsligt får knoppar och börjar blomma, känns det bättre. 


Igår när jag kom till affären och skulle klä om, upptäckte jag till min förskräckelse att behån blivit kvar hemma! Lätt panik! Det var en kvart kvar tills det var dags att ställa sig vid kassan - nej, jag skulle inte hinna hem och tillbaka på den tiden -. Ringde friherrinnan och frågade om hon kunde hjälpa mig; jag vet att vi har samma storlek på våra behag?

Jo, minsann .., henne kan man lita på!
Innan klockan var tre hade hon lämnat allt packande och middagen och kom som ett skott och med sig hade hon en sprillans vit och fin behå - likadan som min - och kvällen var räddad!

Tack du underbara friherrinna!

När jag visade samma bild på Instagram, skrev min före detta arbetskamrat Åse att hon kom ihåg just detta att jag så snart jag lämnade jobbet, tog av mig behån. Andra tar av sig armbandsklockorna, du behån, skrev hon.

Så är det.
Hemma i Malå var det likadant och en gång hittade jag min eleganta bh upphängd i älgkronan - det var exet som hittat den och ville göra sig rolig -. Hos min syster i Lund tog jag av den en julafton och någon vecka senare hittade hon den i en sån hör "hö-stol" med lock; där hade jag lagt den och sen glömt bort det hela! 

Och ni andra ...? Hur gör ni? Hur är ert förhållande till bysthållare?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Den åker så fort jag kommer innanför dörren! :)

Hedgrenskan

bettankax sa...

Behån av så fort jag kommer hem. Men skulle nog aldrig glömma att ta på mig den när jag går hemifrån. Känner mig inte klädd utan den plus att mina behag lever ett eget liv så jag vill gärna ha koll på var jag har dem när jag är utanför hemmet.

Ruta Ett sa...

Jag tar av den på natten, annars är den på!

Elisabet. sa...

hedgrenskan, Bettank och Ruta Ett: jag tar på mig arbetskläderna på jobbet, vill känna mig "fri" så länge det går (och jo, jag älskar jobbet) och byter även om när vi är klara för dagen.
Hemma har jag ALDRIG behå :)

Rexxie sa...

...och jag har absolut inget förhållande till bysthållare överhuvudtaget!

:-) :-) :-)

Anonym sa...

Bh använder jag numera sparsamt. Endast när jag ska träffa folk. ;-)
Anne i Mantorp

Evas blogg sa...

Alltid BH (utom på natten), jag känner mig fruktansvärt oklädd utan.

Bert Bodin sa...

Har aldrig behövt någon.

Anonym sa...

På när jag klär mig på morgonen och av när jag ska lägga mig. Men aldrig nån med bygel! ellem

Kattis sa...

Med åren har jag börjat bära den även hemma. (Har fem vita, och fem svarta, av exakt samma modell, utan bygel. #enjängd Byter ut dessa vart tredje år.) Tyngdkraften gör sig påmind, om än att de är små!

Elisabet. sa...

Rexxie och Bert: jaså, ja, det finns ju män som tycker sånt är häftigt att bära ,-)

Anne i Mantorp: som jag då ,-)
Evas blogg: skötsam madame ,-)
Kattis: ååå, vi är alltså med i samma förening!
ellem: jag hade ofta bygel tidigare, men dom gick ändå alltid sönder, bygeln, alltså.

Anonym sa...

Den används väldigt sparsamt nu förtiden. Endast vid statsbesök och lite sånt.

Friherrinnan

Babsan sa...

Den åker av direkt efter jobb👍Men på ledig dag är den på om nåt speciellt ska göras utanför hemmet

Evas blogg sa...

kanske inte skötsam, mer en känsla av att inte ha klätt mig.

Elisabet. sa...

Friherrinnan: till Egypten och Indien och såna besök? :)

Babsan: ,-)

Eva: ja, mer så, förstås.