söndag 22 oktober 2017

Mitt bästa för idag ...


För några dagar sedan berättade Molly som snart blir åtta år, att hon skulle sjunga med Steninge barnkör i en av traktens kyrkor och jag sa att men dåååå ska jag komma och lyssna till er!
Nu ville det sig inte bättre än att pv just idag tog bilen för att hämta en släpvagn och köra skräp, så det där gudstjänstbesöket frös liksom inne.

Senare, nån gång i eftermiddag, kom Molly in i affären tillsammans med sin mamma.
Jag skyndade mig fram och sa som det var; att jag missade hela alltet och så stod vi och småpratade lite och jag frågade hur det hade gått och Molly sa att det hade gått jättebra.
Förresten hade hon sjungit solo.
S j ä l v!
Alldeles själv inför alla barn och föräldrar och prästen.

"Men vad sjöng du för nånting ...?" frågade jag.
Jo, det var nåt om värdefull ..," och jag tänkte att det säkert var den här, men det var det inte.
Det var en annan.

Och tänk .., då börjar denna lilla tös att sjunga där alldeles intill godishyllan .., hon sjunger två verser högt och ljudligt och hur allvarsamt som helst och jag blir så rörd så jag nästan börjar att gråta!

Det var mitt bästa.

Och jag tänkte, som så många gånger förr, att mötet med alla småttingar, det är det bästa med mitt jobb.(Teckningen här ovanför fick jag för fyra år sedan kanske, av samma Molly, som hade med sig den till affären).

Inga kommentarer: