söndag 1 oktober 2017

Dagens fönster ...


Det händer att jag nästan glömmer bort hur vackert det är hemmavid, men när den här bilden kom susande genom rymden .., då stod det så klart för mig!

Så här skriver ellem i Skellefteå:
"Här kommer en svärm med fönster som jag fångade på hemvägen igår.  Bron är min cykelväg och så här års är det väldigt vackert".
 
// Tack du snälla, rara ellem för bilden som ju är så otroligt vacker! 
 
Det finns tre städer i Västerbotten: lilla Lycksele, Skellefteå och Umeå. 
 
Bor man i Malå är Lycksele närmast; där går malåungdomarna i gymnasiet och på BB i Lycksele har många malåsmåttingar kommit till världen och där, i en sal på medicinavdelningen, dog min pappa.
 
I Skellefteå är två av mina tre barn födda - den första och den siste -, i Skellefteå har jag som lillflicka följt min pappa på otaliga hundutställningar .., vi har lunchat på Spisbaren och i mellanstadiet åkte flera klasser till Skelleftehamn och fick bada i badhus - ack, vilken lycka - ! 
I bussen, på väg till Skellefteå, drack jag mitt livs första Merry och i Medle, utanför Skellefteå, såg jag för första gången i mitt liv ett blommande fruktträd.
 

Här en liten hjärtevärmarfilm från Skellefteå.


Söker på "Umeå" på youtube och då kommer det här upp .., ja, jysses! 


Inga kommentarer: