söndag 1 oktober 2017

Det bästa för Anne i Mantorp ....

Foto: Anne i Mantorp

Hej!

Min veckas allra bästa var turen ut i svampskogen med äldsta sonen. Vädret var alldeles lagom och svampen var också alldeles lagom, kanske lite för många trattkantareller i min korg. Det är ju så himla tråkigt att sitta och rensa, särskilt när man inte har en kamrat att sitta och småprata med under tiden. 
Ett glas vin kan ju underlätta lite, men det har jag ju sällan hemma. Jaja, nu är i alla fall svampen rensad och en del har hamnat i frysen och resten i min mage.

Vi lyckades också gå lite vilse i skogen och jag blev rejält trött och när jag kom hem låg ett underbart kort i hallen och gjorde mig så glad, så glad och då försvann lite av tröttheten. 
Tack snälla för det jättefina kortet med alla det bästa från förra veckan.

Kram/Anne i Mantorp

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Tack för ditt bidrag Anne! Jag, som enbart ägnat mig åt att plocka murklor, imponeras av alla er som kan det här med olika svampsorter!