fredag 14 oktober 2022

Dagens fönster och lite till ...


Katten som spanade ut i fönsterglipan, den fanns i en av lägenheterna på Mariagatan i Ystad.  

Ofta när jag gick till jobbet och valde den lilla stenlagda vägen på innergården, då kunde man upptäcka den här och ännu en katt som satt och tittade ut. 

Sååå fina!

När detta skrivs är klockan snart tio och vi LÄR ska få veta hur det har gått med regeringsbildningen. 

Ja, det blir intressant. 

Hann nu på morgonen lyssna lite-lite på nyhetspanelen i tv4 och trodde väl knappt mina öron när DN:s Björn Wiman sade sig nära en liten förhoppning om att Carl Bildt skulle bli utrikesminister. 

Hörde jag verkligen rätt? Ska göra mig en kopp kaffe och sitta här i soffan - med Sigge intill mig - (Harry har fått göra pv sällskap till Glommen .., masten ska flyttas). Tända ljus på bordet. Gråmulet ute. 

Igårkväll UNDERBART god laxgryta hos Eva och den halvlånge! När jag får receptet ska jag lägga ut det här på sidan. 

Nutidskrysset i DN: 8 rätt för mig, 7 för pv.

8 kommentarer:

Gunnel sa...

10 rätt för min svägerska och bara 6 för mig.

Turtlan sa...

8 av10. Det får väl duga ;-)

Anonym sa...

Jag gissade på några. Tyckte det kändes knepigt idag. /Elisabet

Anonym sa...

Elisabet: Du får hälsa och gratulera från mig! Är det Nahide?

Anonym sa...

Det duger! ❤️ Elisabet

Gunnel sa...

Ja, det är Nahide.

Babsan sa...

Uruselt av mig denna vecka 3!!! Rätt men inte haft TV på,knappt läst tidningar då vi haft 🇳🇴Flickorna här

Anonym sa...

Babsan: det märks direkt tycker jag, om jag glömmer att följa med! Och så roligt för er med norskt besök! (För er alla). / Elisabet