söndag 9 oktober 2022

 Dagens fönster ....


... fångades av mig själv och det hände sig igår när vi strosade omkring i Gamla Linköping - museiområdet som visade sig vara helt underbart fint -! 

Cloetta hör uppenbarligen till Linköping. Nu är jag visserligen en Maraboufantast, men min pappa t.ex, han älskade Center och ofta när han promenerade till kiosken hemma för att köpa Aftonbladet, då fick en rulle Center göra honom sällskap hem. 

Och kexchoklad hittar jag allt som oftast i pv:s ryggsäck eller på hans rum .., eller i kylskåpet .., och min före detta svägerska, hon hade nästan alltid en skål med Bridgeblandning ståendes på bordet. 

Såja. Nu vet ni.

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Center var(är???) gott.

Anonym sa...

Bert Bodin: nej, hu! Tyckte aldrig om det där geggiga inte! /Elisabet

Anonym sa...

Bert igen: ”Geggiga inuti …, själva fyllningen.”

Elisabet. sa...

Bert Bodin: Just det!