torsdag 22 juni 2023

Torsdagkväll …

Allt har gått bra. Strulig början när seglen skulle hissas, gungig sjö och inget trevligt (för mig) och Harry var orolig. Därefter inga problem. 

Lämnade Skallkroken vid tio, fyra timmar senare kunde vi hitta ledig båtplats vid piren här i Torekov. Härligt! 

Inget är så ljuvligt som när det gått bra och pv tar Harry på promenad och jag plockar undan efter oss. Kylväskan med vattenmelon och fetaost .., kaffekopparna och allt annat. 

Vid sextiden middag och så ett parti Yatzy. 

Som båtgranne har vi två män som pratar ryska. Fyrtioårsåldern, kanske? Just nu sitter dom och dricker vodka, äter chips och röker. Hör ordet ”Ukraina” stup i ett. 

En tysk båt en bit bort. Där har det uppenbarligen varit tvättdag.

På piren har en kvinna stått och pratat i sin mobil i TIMMAR! Några tonårsflickor fiskar krabbor .., många passerar och frågar om de får någon fångst ..? 

Ungefär så. 

Och för någon timme sedan såg det ut så här. 

Det här har skrivits på mobilen; ingen aning har jag hur det blir, men det må vara hänt.

Nu ska jag lägga mig och läsa. 

Ajöken, sa fröken.

div

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Det blev skitsnyggt, även i datorvy.

Anonym sa...

I min mobil ser inlägget bra ut.
Har ni några fler mål under seglatsen?
Ha det bra!
Mysig solnedgångsbild. ❤️
Kram fr Barbro i Tranemo

Elisabet. sa...

Bert: tack för det!

Elisabet. sa...

Barbro i Tranemo: Jo, vi ska ju vidare söderut, till Limhamn i alla fall. I morgon kanske övernattning på Ven eller i Helsingborg eller Borstahusen?
Vore trevligt att stanna till på någon ny plats. Varm kram tillbaka!