söndag 23 juli 2023

Dagens fönster ...


... fångades under vår bilsemester i Skottland för exakt sju år sedan, ja, den här bilden togs för övrigt i Edinburgh. 

Det är förunderligt hur man på vissa platser genast känner sig hemma. Så var det här i Skottland, men även på Irland, några år tidigare. Här hade vi bokat boende via airbnb och det här boendet var det minst trivsamma av dem alla. Spänd stämning i familjen (vi sade att där var det nog skilsmässa på gång) och inte det minsta välkomnande!


Efteråt blev det tågresa till London, buss till Southampton och sist av allt hyrbil till Cornwall och det är därifrån den här bilden är tagen. Stentrappan ner till havet bestod av 134 branta trappsteg och allt jag - med ett ständigt krånglande knä - kunde tänka på, var hur det skulle gå att ta sig upp igen. 
Det gick det med.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Tänk! Innan jag överhuvudtaget slängt en blick i texten, så sa jag 'Edinburgh'.

Trevlig stad, verkligen.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: precis som när vi kom till Dublin, så kände jag det med Edinburgh. Öht tyckte jag om ALLT med Skottland.