torsdag 6 juli 2023

I Nashville ...

Måhända är jag den enda av bloggvännerna som inte har följt med i tv-serien "Drömlandet", där Carina Bergfeldt och Tareq Taylor kuskar runt i södra USA och berättar och intervjuar människor - alla möjliga människor  - och jag råkade komma in i det allra sista avsnittet. 

Så intressant det var! 

Där var sångerskan som drabbats av svår cancer och vad det förde med sig för den som inte har en täckande försäkring .., och där var mannen som ordnar läger för barn vars föräldrar/förälder varit i armén och antingen tagit livet av sig efteråt, eller i själva kriget. 

Om jag minns rätt, dör fyra gånger så många soldater av självmord när de återvänder hem, än vilka som dör i själva krigen. 

Den där lägermannen .., vilken ofattbar värme han utstrålade och tänk, vad en enda människas omsorg kan betyda! 

Här en länk till programmet, om någon skulle vara intresserad.

7 kommentarer:

Babsan sa...

Tyckte programmen var jobbiga att se faktiskt

bettan sa...

Jag har sett alla och ikväll sänds det sista. Intressanta program som jag delvis förfasats över.
Min begeistring i Carina Bergfeldt har dock mattats av jämfört med tidigare.
Kanske beror det på att hon förekommer flitigt i allehanda sammanhang och jag därför tröttnat lite. Plus att jag ibland blir provocerad av hennes driv och framtoning. Och jo, jag är medveten om att det avslöjar en del om mig själv men vem bryr sig?

Elisabet. sa...

Babsan: ska titta på de övriga och se hur dom är. Det här fann jag väldigt intressant.

Elisabet. sa...

bettan: samma känsla här! Det blev för mycket av det goda, till sist. Och hennes bror som kom till Sverige och den andre var med i Elitsoldaterna och ja, jag kände likadant.

Anonym sa...

Lustigt sammanträffande. Sitter precis och tittar på serien nu. Mycket intressant!
Barbro i Tranemo

Elisabet. sa...

Barbro i Tranemo, aka Walkaboutsweden: Jag ska ta mig an övriga avsnitt i sommar, blir bra när det är regnigt väder.

Bert Bodin sa...

Bra att få en mer balanserad bild av "drömlandet".