fredag 11 augusti 2023

Dagens fönster ...


... finns i ett gult hus på en kulle, allt uti .., ja, ni vet ju förstås. 

Och tänka sig, att i skrivande stund  (halvlek i VM-kvartsfinalen ...) strålar solen! Det känns som evigheter sedan. 

Igår var det några timmar med nästan-sol. Passade på och klippte en del av gräsmattan, men det var så TUNGT .., och jag fick ideligen tömma gräsuppsamlaren! 

När matchen är färdigspelad, blir det fönsterputs, gräsklippning och pv ska ta hand om plommonträdet som fälldes av stormen. 

En sväng till apoteket i Getinge ska också hinnas med. Friherrinnan som ska lägga sig på operationsbordet på tisdagmorgon, behöver Descutan (tvätt-skrubb inför operation) och såna här sprutor man ger sig själv .. blodförtunnande, tror jag? (Enda gången jag tyckte det var praktiskt med hull ., lätt att få fatt ett bra grepp inför injektionen.)

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Den där 'gräsuppsamlaren' på vår klippare ser stor ut. Men den får man tömma rätt ofta. Enda nackdelen med vår annars suveräna batterigräsklippare.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: utan gräsuppsamlare vägrar jag att klippa; då får vi in allt gräs när harry eller vi andra håller oss på gräset. Idag tog pv resten, det jag lät vara oklippt ,-)