fredag 1 september 2023

 Hurra, hurra!

 

Ja, för min syster Rigmor som fyller år just idag. Det är för mig helt obegripligt att hon blir åttiotvå år. Världens snällaste storasyster. 

Nästan varje dag telefonpratas vi. Inga långa samtal .., mest om idrott som vi sett på tv .., skidåkning förstås ..., och hon kan allt om Världscupens deltagare, såväl på längden som utför.

En hejare på historia är hon, sydde, stickade och broderade väldigt mycket förr om åren. Löser korsord och läser Skånska Dagbladet. Har arbetat som dialyssköterska på Lunds lasarett och åt havregrynsgröt till lunch.

 Pv har också födelsedag idag. Jag undrar jag var bilden togs, kanske när han arbetade på Sturegymnasiet?

I höst har han anmält sig till vikariepolen och det är ju suveränt, då noterar man vilka dagar man kan arbeta och det blev just idag - i Kvibille skola - på mellanstadiet och med matematik förstås.

Skönt att inte ha fast tjänst, med allt vad det innebär av betygsättning, nationella prov, mentorskap och annat. 

När han slutat för dagen, bär det av på seglats till Torekov. Sista turen för i år (frånsett när vi ska hem igen).  Stort grattis till er båda - ni som betyder så mycket i mitt liv -.

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Grattis till jubilarerna.

Vad blir det för tårta?

Rexxie sa...

Gratulera herr PV från mig! (och Rigmor med för den delen!)

Gunnel sa...

Grattis till båda. Rigmor är för ung för att jag ska känna henne från Malå. Tänk 82 år och för ung.

Elisabet. sa...

Bert Bodin, Rexxie och Gunnel: jag har framfört era gratulationer! Vänligt av er!