fredag 15 december 2023

Dagens fönster ...

Kattis i Närke skrev så här på sitt Instagramkonto: "Till vänste, utom bild, ett så rackarns fint och skönsjungande luciatåg!"

Jag såg bilden och tänkte att bakom det fönstret kunde jag tänka mig svävande människor, ungefär som i Marc Chagalls målningar. 

När jag några sekunder klickade in mig på min mejl, hade jag samma fönster där, men då som film och med ljud!

Laddade ned den, men se det gick inte att få den att spelas upp, så jag gav upp, frågade Kattis om jag kunde använda fönstret så här och det fick jag. 

Så här stod det då: "Kanske vill du ha ett fönster i form av ett filmklipp/rörlig bild? I dessa tider när man inte får följa med till och fotografera luciatåg."

// Nå, det blev ett vackert fönster i alla fall! Tack Kattis!

Inga kommentarer: