söndag 28 juli 2024

Dagens fönster ...


Från min namne på östkusten kom söndagsfönstret och gjorde mig så glad! Kan det vara att det påminde mig om mormors farstukvist/veranda i Dikanäs - ja, kanske mest humlen och färgen på väggen - och det där lite avskavda.

Så här skriver avsändaren: "Hej Elisabet, hoppas du har en fin sommar. Här kommer ett fönster från ett gammalt pensionat som finns i en fantastiskt söt liten by några mil härifrån - Mörtfors -. 

Pensionatet har inte varit i bruk på många år nu. Förfallet är sorgligt, men ändå så otroligt vackert. 

Om ni inte sett tom Alandhs film "Mörtfors-Tarzan" måste ni göra det. Handlar om Alandhs pappa och just denna lilla by. Kram från Elisabet.


En extrabild följde med och bevisar väl verkligen tesen att "Det enkla är det vackra."

Tack Elisabet! säger jag.

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Såna fönster gillar jag! Jättefint!
Sen det gröna som slingrar sig.

Toppenbra!

Elisabet. sa...

Turtlan: P r e c i s!

annannan sa...

Det är så fint. Fast det är svårt att se skönheten i förfallet i ens egen närhet, tycker jag...

Anonym sa...

Annannan: betydligt enklare att se det någon annanstans / Elisabet