torsdag 6 november 2008

Fingrarna i kors ....



Hos bland annat Ica säljs jättestora chokladaskar från danska Jakobsen .., chokladasken är rektangulär och vit och med de allra mest förförande bilder av läckra praliner på utsidan.

En sådan ask köpte jag förra året och även där förra och jag har ALDRIG i mitt liv ätit godare choklad!
(I fjol gömde jag asken för mig själv .., jag föste in den längst uppe på kylskåpet, nästan helt omöjlig att nå .. nåja, det finns ju stolar ....!)

Så .., nu har jag köpt en ny ask.

Den rymdes knappt i cykelkorgen .., den fick stå upprätt.

Om jag har smakat?

Nej, men vad tror ni egentligen om mig!?

6 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Hmmm...!
Jag tror nog att du är en liten "gottegris" som just nu njuter av livet.
Ser fram emot att träffa dig och dina bloggvänner och PV och pElle på den där "bloggtfräffen" nu till sommaren som du hintade om för ett tag sen.

Lena sa...

Inte då... :) Den står väl ordentligt längst inne i skåpet med plasten kvar runt om :)

Elisabet. sa...

gunnar: haha .., ja, jag är verkligen en som "njuter av livet". Jag ser fram emot att träffa Fågelmannen från Jämtland också ..-)

panter: absolut! (X)

Nu MÅSTE jag sätta ett datum för bloggträffen!

Bettankax sa...

Denna årliga återkommande chokladreklam...så får jag väl slå till med en ask vad det lider, eller vad det lackar! ;)
Förresten, Lotta o jag pratade ikväll om sommaren och huset i Ystad och om en alldeles förtjusande bloggmadame som syns på ICA. Härliga sommarminnen i november. :)

Elisabet. sa...

bettankax: ja, men du FÖRSTÅR hur smarrig den chokladen är och nu har jag REDAN ångest ..., tänk, om jag äter upp den innan jul! (läs: det gör jag ju lätt ...! kanske redan innan helgen är tillända ...)

Ja, det var trevligt det!

Vi kanske skulle ta en glögg-lussekatt-kväll innan jul?

Tuvstarr sa...

:-) bara härligt skriven, man kan absolut sätta sig in i situationen!