fredag 7 november 2008

Idag ....



... vet jag en som fyller år!

En pojke från grannbyn som jag var dödligt förälskad i när jag var kanske fjorton, femton år ..., och som så snällt hörde av sig till mig när jag hade det knepigt, för några år sedan.

Då, när jag fick den där mentala härdsmältan.

Idag har han födelsedag och när jag lärde mig det engelska morse-alfabetet då kom jag aldrig ihåg vad bokstaven N var .., och då sa han, för det var han som lärde mig det där (som jag nu har glömt, allt utom hotel, romeo, juliet, alfa, Charlie, echo, india, mike, november, papa, Quibec, Victor, Xylon, Zebra .. Yankee) ..., jamen, tänk på när jag fyller år ..., i november!"

Ja, så var det ju! N - är november!

Så nu säger jag: grattis Sven-Erik!

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Hm... - - - ... - - -

Har morsealfabetet namn utöver streck och prickar??? Alltså inte för att jag kan morse...

Elisabet. sa...

Nej, inte morse .. jag tänkte fel .., det var hur man säger alfabetet på engelska .., du vet ., alfa .., bla-bla .., när man t.ex. ska skicka ett meddelande och ska stava.

Det var jag som tänkte fel.