måndag 18 maj 2009

Litet brev från Fridas matte ...



"Du får hälsa alla o tacka för snälla och empatiska kommentarer Elisabeth!

Har inte orkat engagera mig på nätet nu ett tag.

Känns fortfarande jobbigt men det mest akuta har lagt sig.

Jag har naturligtvis polisanmält, dessutom har han gjort och sagt saker gentemot mig, som har gjort att jag gjort ytterligare en polisanmälan på honom, för hot.

Denne unge man är kriminell, det har framkommit mer och mer om honom så det känns otryggt att ha honom boende 100 meter bort... Men samtidigt måste jag agera, ju fler som gör det så kanske vi kan få en lagändring så småningom. Det är i alla fall mitt hopp på sikt.

Frida är i hyfsat skick.

Hon var från början en mycket trygg hund, vilket jag tror spelar roll i läkningsprocessen, både fysiskt och psykiskt.

Själv är jag mest förbannad och ringer, skriver och har mig gentemot olika myndigheter.

Dessutom har jag fått med mig en engagerad politiker som gör vad han kan för att påverka våra myndigheter.

Läs gärna artikeln som finns i Hallands Posten idag.

Länken är;

Kram Anna-Karin."

8 kommentarer:

Lisette sa...

Jag känner verkligen för dig Anna-Karin! Skönt att du trots den hemska upplevelsen orkar stå på dig och kämpa. Många kramar från en annan matte.

S o F sa...

Nu Elisabet, finns den här på länken nedan - For your eyes (and ears) only.

http://2bloggen.blogspot.com/2009/05/bara-for-dig-elisabet.html

Elisabet. sa...

Lisette: ja, många kommentarer var det också på inlägget i HP. Bra!

S o F: du må tro att jag skuttade dit BUMS!! T a c k ..-)

Christina sa...

Så oerhört tragiskt och hemskt att råka ut för en sådan här händelse.
Jag känner också starkt för dig Anna-Karin!

Det här är svår fråga, men jag tycker nog att danskarna gör rätt som förbjuder kamphundar.

Många försvarare av kamphundar menar ju på att det är ägarna, och inte hundarna det är fel på.
Jag förstår inte den attityden riktigt.
Det stämmer nog i många fall, men det går ändå inte att bortse från att vissa hundraser är framavlade för just kamp och att det ligger i deras gener.
Sen kan de vara hur gosiga familjehundar som helst...

Christina sa...

Nu har jag läst det första inlägget om den här ruskiga händelsen och tänker att det var en rådig granne, hon/han med skohornet!

Både snabbtänkt och modig.

mossfolk sa...

Men fy vilken mardröm! Stackars fina Frida och stackars matten!

Cicki sa...

Jag blir fortfarande upprörd när jag tänker på sådana där attacker. För mig finns det bara ett alternativ. Förbjud kamphundar! Skönt att Frida inte verkar fått några psykiska men i alla fall.

aurorabuddha sa...

Ah fy, sa hemskt.

Har i Texas har vi problem med sana har hundar oxa. Inte en vecka gar utan att det varit overfall pa bade manniskor och djur, ofta med dodlig utgang. Och varje gang avlivas kamphundarna *pa stubben* - ingen utredning behovs for det... Har dom en gang anfallit, sa racker det for beslut om avlivning. Och debatt pagar om dom helt enkelt ska forbjudas - det tycker jag.