söndag 21 mars 2010

Tre på en gång ...


Champix ., handlar om rökavvänjning.

Det finns dagar när jag älskar mitt arbete nåt så alldeles ofattbart.
Idag var en sån.

Då står nämligen herr Doktor framför mig och jag skymtar hans inköpslista och frågar om han möjligen skulle kunna tänka sig ..?

Det kan han.

Det är den som är här ovanför och titta noga på den, för där är som en liten diskussion mellan vad jag tror är herr Doktorn och hans fru?



Och att vi har världens underbaraste kunder, det är ett som är säkert!

För utan att jag ens ber om det, så räcker nästa kund fram sin lista.

"Ja, fast den här är väl inget att ha ...?" säger hon lite försiktigt.

Jodå, det är det visst!

Kunden är den rara Fru Grå, som ofta brukar kommentera här.

Intill henne står Herr Grå och ler.

Han tänker nog att kassörskan Nilsson är alldeles tjollrig.


Observera att någon har visat hur osten ska se ut!

Och i andra kassan, mitt emot, där står Jennys pappa och packar i sina varor.

Det var Jenny som jag fick efterträda som kassaledare och denna rara och snabbfotade tös, hon är numera frisörska här på gatan.

Och när jag nu gullber herr Doktorn, då ser jag hur Jennys pappa smajlar filurigt och så kommer han med sin lista!

Det är det här .., dom här gullestunderna med kunderna, som jag tycker så mycket om!



Här är hon .., Jenny.

Å, så jag tyckte om att arbeta med henne.
Alltid rar och fin mot kunderna .., snabb och effektiv och GLAD.


Och titta här!

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

Vilka härliga listor! Samlar du på dem? Jag brukar ta såna jag hittar in kundvagnar och fundera lite över vem som skrivit den.

http://majkorner.blogspot.com/2008/11/handlingslistor.html

Elisabet. sa...

Maj: i ett par års tid har jag samlat och bett mina kassörske-kamrater att spara på listor och så lägger jag ut dem här .., och ibland gissar vi .., precis som du själv gör.

Jag ÄLSKAR det!!

Vi kanske kunde bilda en inköpsliste-förening .-))

Tack som tittade in!

Annas mamma sa...

Underbart, hackad persilja, jag kan hacka själv;-) Ja i livet finns det både små och stora beslut och tydligt nedskrivna så det inte blir några fel i journalen;-)

Elisabet. sa...

Annas mamma: ,-)

Absolut!