tisdag 8 juni 2010

Tisdagsfönstret ...



kommer från Skåne!

Så här skriver avsändaren:

"Och så ett lite skamfilat skånskt fönster som ligger mig mycket varmt om hjärtat.
Under en blommande pärongren dessutom."

Den här madamen är bland de flitigaste är det gäller att ta fram fönsterhåven, men i vanliga fall kommer dom (fönsterbilderna, alltså) från betydligt sydligare nejder!

(Kan man kanske tänka sig att fönstret tillhör fönsterfångerskans pappa, han som tycker om Anita Nilssons böcker och som har en katt som sitter på en egen stol vid bordet ...?)

4 kommentarer:

annannan sa...

Så är det. Det som speglar sig i fönstret är vad pappa ser när han sitter bredvid katten. Katten ligger ibland i fönsterkarmen vintertid.

Men så här års sitts det ofta under päronträdet, som var där jag satt när jag tog bilden med min mobiltelefonkamera.

annannan sa...

Och man kanske ska tillägga att jag lutade kameran. Väggen må vara en aning skamfilad men huset står lodrätt upp som det alltid gjort!

Anonym sa...

Hej Elisabet ville bara säga att jag var på sjukhuet igår p.g.a allergin och de passade på att ta blodtryck och den var BRA det var nog tillfälligt i helgen att det blev så hög..M:V.H svägerskan

Elisabet. sa...

annannan: ,-) Tack som berättade!

Svägerskan: Så bra! Men nu har pv jättehögt tryck .-(