lördag 3 juli 2010

Ett kvällsfönster från ...


T.v. den utblommade rhododendronbusken, säkert tre meter hög.
Och alen till höger.

... landet Halland, närmare bestämt från Friggeboden i Steninge.

Här sitter jag och njuter av svalkan och lätta vindar som singlar in genom såväl öppet fönster som öppen dörr.

Ute i en vit trädgårdsstol av plast, sitter pv och spelar på sin gitarr.

Han har vissa problem med en del sånger, så dom skippar han .., när det blir för svårt.

Nyduschade sigge nilsson och pElle .., putsar sina pälsar.

Jag längtar efter kvällsdoppet.

Och ja, jag tar tillbaka allt jag skrev om .., det där att "det går så bra att vara utan dator".

Å, vad jag tycker det är kul att ha tillgång till pv:s laptop.

2 kommentarer:

Mian sa...

Jaha, ni är i Steninge alltså.

Elisabet. sa...

Mian: just det. Jag ska strax köra ner till stranden.