torsdag 1 juli 2010

Frisörbesök

Dr Böhlander 37 1/2 innan färgningen!

Dr Böhlander har i sin stundande 40-års kris( är dock bara 37 1/2 ) beslutat sig för att återgå till den blonda hårfärgen som hon hade i sin ungdoms glada dagar, detta visade sig inte vara helt enkelt..


Dr Böhlander 21 år


Glad i hågen kom jag till frisören på utsatt tid kl 13.oo. Skulle börja jobba kl 16.00 och till dess skulle vara klara...

Den supertrevliga frisören "Cecillia" förklarade att detta måste göras i etapper, ( alltså inte hälla i Wellas platinablonda blonderingsmedel)..först si och sedan så och sedan dittan & dattan..

Jag såg lönen flyga sin kos, men vad sjutton ,snyggt kommer det bli!


Först börjar hon med att klippa mitt hår,vilket visar sig ta längre tid än vad hon trodde pga hårets tjocklek...

Sedan skulle håret folieslingas vilket tog ännu längre tid då håret delades in i små små slingor.

Under tiden kommer en pappa in med sina två döttrar.

Den yngtsa dottern som visade sig heta Emma och var 5 år sitter och tittar på mig när hon till slut utbrister :


- Varför har du plast i håret ?

-Jo, vi håller på att färga det.

-Jaha, men blir ditt hår grått då ( färgen såg grå ut )

- NEJ!!!

-Jag har klippt min lugg, den är inte jämn....( nej ,det var den inte..)

Sedan vänder sig hon till frisören

-Du,måste man vara fin i håret bara för att man är frisör ?

-Nej,skrattar den trevliga frisören det måste man inte.

-Får ni klippa er gratis ?

-Ja

-Aha,jag var inte så duktig på att klippa...Men jag fyller sex år i höst då bladen på träden är gula,alltså inte på våren..osv osv


Denna härliga femåring bjöd oss på en hel del skratt under hennes besök..


Hur gick det då med färgningen....nja, håret är nu brunt med slingor.

Mina barns kommentarer var "Men det syns ju inte"


Det syns visst,men det ska se naturligt ut,vänta bara efter nästa besök!
Kl 16.00 ringde jag till jobbet och sa att jag blir 1 timme sen....
Hälsningar Dr Böhlander




3 kommentarer:

Vonkis sa...

Hmm, vi får alltså inte se någon efter-bild?

Torun sa...

Ja, det är jättebökigt, har jag förstått, att färga hår och bleka och så vidare. Har ju en dotter som är frisör, och hon har berättat. Sist hon skulle avfärga mitt hår för att sätta in en massa kuliga färger, kämpade hon, men min infärgade färg gick inte bort speciellt mycket! Men nu är jag fin!

Anonym sa...

Ja där ser man, lämnas ett lillfinger till dr Böhlander så är risken stor att hela armen amputeras.

Bloggen är helt enkelt ockuperad.

PV