lördag 4 december 2010

Dag 20 ..."This month"



Ungefär så här(som sigge nilsson) känner jag för månaden december, i alla fall numera - ja, i alla fall det här året - nu, när jag inte längre står bakom kassa 1 och undrar varför man en gång valde ett arbete där december månad är den mest stressiga av alla och där man knappt hinner dra efter andan och människor handlar som vore det snart slut på alla varor i världen och det gäller att hamstra och fylla förråden.

Men nu.

Nu är det annorlunda.

Men inte så länge till.

Den femtonde december är det nämligen gruppmöte på Arbetsförmedlingen i Falkenberg.

Klockan 10.00 pip ska jag vara där.

5 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Jag känner mej också som Sigge i december :)

Mian sa...

Gruppmöte? Vad kommer att hända då och sen?

anna of sweden sa...

Ser att frun gått över till att skriva listan-rubrikerna på engelska. Är det Londonresan som satt sina spår? ;)

Elisabet. sa...

Anna: ,-)

Mian: ja, inte vet jag .., det återstår att se det ,-)

anna of sweden: nej, jag såg hos "Din tanke är inte min" att det skrivs så i rubriken och då tänkte jag att ... ja, ja, då gör jag väl samma sak ,-)

anna of sweden sa...

Aj see.