onsdag 1 december 2010

Om att hitta vägen ...



Med mitt lokalsinne är det verkligen si och så.

Mest så.

Jag undrar hur många gånger jag stannade och tog fram londonkartan och stod där och vred och vände och försökte hitta ett gatunamn som stämde .., eller hur många gånger jag helt sonika frågade någon obekant människa om vägen?

Att gå vilse i en stor, främmande stad är egentligen inga bekymmer .., det är bara att trava på och i värsta fall får man hoppa på en buss eller vinka till sig en taxi, men tid tar det onekligen.

I Hyde Park lyckades jag med konststycket att gå åt precis motsatt håll än det tänkta och den äldre mannen som jag pratade med, han loooooog och tänkte nog nånting om "ja, se fruntimmer och lokalsinne ...!"

Dr Böhlander (storasyster och Lejon ..) påstår sig ha koll på detta med var hon befinner sig

På bilden pågår tydligen någon slags "kontroll" bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men så kom vi rätt oxå!! // Dr Böhlander