torsdag 2 december 2010

Klockan 16.10 ....



... var det tänkt att tåget skulle lämna Centralstationen i Stockholm.

Tåg nr 441 till Skövde och Göteborg.

Bland annat.

Tjugo minuter före avgång stod jag på perrongen.

Det var isande kallt och snålblåst.

Två timmar senare stod jag fortfarande på samma perrong.

Och klockan 18.15 fick vi äntligen - efter noll information - bara en tid som hela tiden flyttades fram ..., gå ombord!

Nästan tre timmar försenade anlände vi till Göteborg och såklart hade dom flesta missat vidare anslutningar, så nu blev det till att leta upp ersättningsbuss, vilket minsann inte var det enklaste .., och sedan kuska vidare söderut.

Stopp i Kungsbacka, Varberg, Falkenberg (där pv mötte!) och Halmstad, sedan fick den något trötte chauffören vände hemåt till Göteborg.

Så var det med den resan.

Jag kan lova er att sömnen infann sig per omgående, så snart huvudet nådde kudden.

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Inte lätt att resa med tåg i dessa vintetider. Välkommen hem!

baratradgard sa...

Såg att två journalister från AFtonbladet var ute o åkte tåg i går för att uppleva eländet på fältet. Undersökande journalistik på hög nivå!!!

Sonen ska resa ner med tåg från Göteborg idag mitt på dagen. Han har fått stränga instruktioner av sin mor om varma kläder och matsäck för flera timmar.

Igårkväll körde jag till Sturup för en hämtning och kände mig som en riktig äventyrare när jag lastade in stora snöskyffel, extra termobyxor och en termos varmt te. Sen var det som tur var inga problem att köra trots Trafikverkets varningar.

Skönt att du kom hem hyfsat ordentligt ändå!

Elisabet. sa...

Eva: ja, ni har det inte lätt heller, ser jag i tv .-) Mår du bra nu?

baratradgard: och jag ska försöka förmå pv att följa mig till Ikea på lördag. Jag undrar jag hur det ska gå .-))

Monica sa...

Skönt du kom hem ordentligt och alla äventyr har du med dig, ha det bra Elisabet!

Evas blogg sa...

Idag mår jag ganska så bra, första dagen på snart två veckor.

Anonym sa...

Jag ska på tågresa på arla tisdag morgon till stockholm och sen hemåt på sena em.
Går här och är nervös över resan. Hinner vi dit innan vi ska hem?

Turtlan.

Elisabet. sa...

Turtlan: jag ska aldrig tveka att ta flyget! Om jag hade ekonomiska möjligheter, alltså. Och jag kan ju tänka mig alla dom som pendlar till och från t.ex Sthlm .., vilket elände!