söndag 28 november 2010

In the evening .., den 1:a advent ,-)

Vilken trivsam kvaell det haer har varit!

Efter ett kokhett bad i badkar (1:a pa tio aar, tror jag ...) foer att vaerma upp stela ben .., gick jag till kyrkan som heter naanting med Mary och det var en maessa paa latin .., ja, inte enbart .. men koeren sjoeng verkligen himmelskt vackert paa just latin .., och vi andra sjoeng med efter foermaaga.

Inte riktigt vad jag hade hoppats paa, men det var aenda intressant och vilsamt.

Efteraat skulle jag moeta de andra damerna paa en restaurant vid namn Sopranos.

Naturligtvis gick jag fel .., alldeles foer laangt bort .., fick vaenda om och hittade dem vid ett bord naermast doerren.

Idag blev det lamm .., underbart smarrigt!

Trevlig herr servitoer ("du maaste vael vara Stenbock?" sa jag, han tog upp sitt id-kort .., "annars tror du mig nog inte .." sa han .., och visst var han Stenbock, foedd den 6/1!

Mycket skratt.

Vi har haft det saaa trevligt ikvaell.

Jag fraagade damerna vad dom foell foer hos sina respektive maen och det blev aaterigen mycket skratt och lika mycket allvar.

Svaren varierade, men det mesta handlade om omtaenksamhet.

Sjaelv beraettade jag om naer jag hade njurstensanfall och laag och spydde i undersoekningsrummet och pv mitt i allt detta sa att han tyckte saa mycket om mig ,-)

Nu hoer jag julmusik ... "John Lennon ..." och de andra har gjort kvaell, det ska jag med.

Nu aer min tid ute haer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste vara ett äventyr få resa med dig!
Jag är inte så bra på att prata med "okänt folk" så där som du gör.
Men när jag gör det så ger det alltid så mycket.
Ger alltid så härliga reseminnen.

Sopranos... Härligt namn efter en tv serie gissar jag.
Du såg inte mr Soprano himself?

Välkommen hemöver!

Turtlan

Joanna sa...

Åh, du gör ju London på helt rätt sätt! Precis tillbaka från ett snöigt Dublin. När åker ni tillbaka? Hoppas ni vet att det är Tube strike imorgon så det blir nog buss för hela slanten. Kram Joanna

Tankevågor sa...

Så otroligt skönt att läsa hur du upplever London.
Precis så där som jag också gillar att göra London.

Men kom hem snart och lägg ut bilder!

Här är jag så himla ledsen....vi måste boka av vår resa. Flyger inte till London på fredag som det var tänkt...
Här har det hänt saker och London måste vänta. :-(

Elisabet. sa...

Till er alla: det har varit tre haerliga dagar och att promenixa omkring sjaelv har fungerat perfekt!

Jag boerjar kaenna mig som min mamma ,-)

Londongirl: nej, saaa trist!